lördag 2 mars 2013

Det där med vagnen....

Jisses var vi har velat fram och tillbaka om vagn nu när vi får en ärta till sommaren. Behöver vi syskonvagn? Eller kan signe gå? Duger vår gamla vagn? (gissa vilken linje maken går på....den billigare...signe får gå, bebben åka teutonian) men nej...signe älskar att åka vagn, jag vill kunna gå låååååååånga promenader, så syskonvagn måste det bli. Men vilken? Efter mycket letande, pretande och provade så kom vi (läs jag) fram till att det bara finns en vagn som uppfyller våra (mina) krav. Lättkörd, smidig, inte för stor, sittsar åt olika håll, signe ska få plats mm mm. Och så klart är det marknadens dyraste vagn! Har kollat på andra modeller med, men det är liksom ingen idee att köpa en som jag ändå inte kommer orka gå ut med;-) då kan vi ju lika bra vara utan vagn.

Så, en bugaboo donkey står på inköps listan...problemet är bara att jag vägrar betala fullt pris för den (i svensk butik) ca 15000....vi kan beställda den från holland för ca 10000, även det hutlöst dyrt men betydligt bättre. Men först ska jag se om jag hittat den begagnat på närmare håll..vilket är lättare sagt än gjort. De flesta ligger ute för ca 12, det känns ju meningslöst, och kommer det en för 9-10 då går den innan man hinner blinka. Har blivit blocket berodde och kollar minst en gång i timmen. Igår trodde jag jag hade den, annons ute kl. 22.45. Jag messar kl 22.46 och säger att vi är intresserade och kan kolla idag och kolla. Men då är det bane mig några som hunnit före och ska kolla i morgon. Hur tusan hann de före!!! Eller är annonserna som på ams nu för tiden? Man måste lägga ut en annons trots att tjänsten redan är tillsatt, och så får man 100 sökande till er jobb sin inte finns....

Nä, det här är inte bra för mina gravida nerver......

Inga kommentarer: