måndag 16 januari 2012

Smart.....

På veckomenyn stod för dagen gulachsoppa...
Men jag hade ju glömt köpa krossade tomater (läs willys har slutat sälja krossade tomater)
så...vad gör jag? Jo, så klart kastar jag om i matsedeln lite och plockar upp en köttfärs ur frysen och slänger in i mikron...
och ungefär samtidigt som mikron säger "pling" så plingar det till i mitt huvud med.....
det är lite svårt att göra lasagne när man inte har de där tomaterna...

smart kela smart......

tur att vi har snälla grannar så även jag och signebus får mat idag ;-)

3 kommentarer:

Sofie sa...

Hahaha, känner igen det där =)
Jo, man kan ju undra hur dom tänkt... vet att flera fått gå ner i procent och så, vet inte varför jag fick behålla mina. Inte för att det spelar så stor roll egentligen för jag tror inte ens det kommer att finnas något att komma tillbaka till när det är dax att börja jobba igen.

Malin sa...

Willys har INTE slutat sälja krossade tomater, det är jag 100% säker på! ;-)

kela sa...

Malin: jo...vår willys har inte haft krossade tomater (utan massa tillsatta konstiga smaker) på 2 månader nu :-/