onsdag 13 juli 2011

Fotoskolan del 3

Idag är det dax för inlämning på fotoskolan del 3 hos my happy days och denna gången handlade det om manuella inställningar. Vilket jag är urkass på...tyvärr! Men nu har jag inspirerats och kamerans instruktionsbok har åkt ner i väskan så att jag ska läsa på lite om just min kamera vid tillfälle. Gjorde ju det när kameran var ny, men det är evigheter (och en graviditet/amning sen) Veckans uppgift var en valfri tolkning av ordet sommar och det första som dök upp i mitt huvud var smultron, bada, gröna hagar och annat typiskt svensk sommar....men istället så besökte vi Borås Djurpark och fotade djuren lite. Och för oss är det också lite typiskt sommar, för det är ju denna årstiden som vi passar på att göra utflykter och så.

Här kan ni läsa om veckans uppgift.


Bländartal F/5.6
Exponeringstid 1/250sek
Iso-hastighet ISO-400
Lätt sidoljus


Bländartal F/6.3
Exponeringstid 1/160sek
Iso-hastighet ISO-100
medljus


Bländartal F/5.6
Exponeringstid 1/125sek
Iso-hastighet ISO-400

1 kommentar:

Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge! sa...

Härligt härligt! Jag blir jätteglad för att du valdea att göra ett försök med manuella inställningar och resultaten blev ju jättefina, hur tycker du att det fungerar att fota manuellt? Känns det svårt och ovant eller blir du motiverad att fortsätta? :-)

Länkar dig!