tisdag 5 juli 2011

Fotoskolan del 2

Super fina bloggen happy days(Josefin) har en fotoskola nu under sommaren. Och klart jag hänger på! Dels vill jag ju lära mig fota bättre och dels så är det bra att få en liten utmaning så att man kommer bort från "fotosvackan" som jag är i just nu. Första delen, i förra veckan missade jag (kom in för sent, men har ändå gjort en bild till den som jag lägger upp här med, bara för att komma igång) och andra delen denna vecka handlade om ljus. Tyvärr så har inte vädret varit på min sida de senaste dagarna (regnigt och grått, grått, grått här) så min ide blev inte av. Dessutom så har inte Signe varit på min sida heller, men en liten stund vid fönstret gick hon med på idag innan det var dag att dra ut på nya äventyr. Men nu är jag iallafall igång...så får vi se om jag hinner med detta under sommaren, för det verkar så skojigt!

Om fotoskolan del 2 kan ni läsa här


Om fotoskolan del 1-perspektiv och viklar, kan ni läsa här

2 kommentarer:

Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge! sa...

Ja det är inte alltid lätt att utföra de idéer man hade och barn har sin egen vilja, det vet jag. ,-) Men du har fint ljus i bilderna och klarade uppgiften bra i alla fall!

Lägger till dig! :-)

Marie sa...

Fina kort och kreativt tänkt, såg ditt namn KELA, så kallas min syster så var nästan beredd på att hon skaffat en blogg, fniss

ha det gott