tisdag 8 februari 2011

175 foton på 15 minuter

Jag lade ner Signe på hennes lekmatta i vardagsrummet för att ta lite foton, det var så fint ljus från fönstret. 175 stycken blev det på 15 minuter....Den damen är inte still i en sekund ens..
Så det krävs många foton för att få ett dussin som inte är suddiga ;-)
Och så krävs det ett antal till för att få några som är bra och inte suddiga...
Men då fick jag också det första kortet där de två små små tänderna syns!!!
Under 15 minuter hann hon gå igenom alla sina leksaker som låg där, dra efter katten en gång, försökte sno kameran 2 gånger och fick inte mindre än tre utbrott när nått inte gick som hon ville...
Bestämd? Japp....

2 kommentarer:

Helena sa...

Men, jag har helt missat din blogg! Va roligt, jag som ska göra en fin bok (tänkte försöka...) med bilder och brev till Isa, då kan jag kika in här för lite scraptips då=) Har ju noll koll på sånt=)
Ja uscha, det illamåendet vill man hellst glömma! Bläk!
Ja den läkaren var verkligen speciell! Hade nästan glömt bort han tills jag började skriva!
Han hade skrivit nåt mer väldigt konstigt på intyget med men minns inte riktigt.. Ja jag fick en bra handläggare på FK, tur det!!
Jasså, vadå jobbet?

Helena sa...

Tack! Har köpt en sån här fotobok, en sån här svart med svarta tomma blad i där jag tänkte klistra in lite kort och annat kul=)
Kommer att få hem en sån här maskin där man kan skära ut väggord i självhäftande vinyl (till företaget) och där kan man nog kanske hitta på nåt skoj=)

Ja, det finns gott om spån i sjukvården tyvärr! Önskar att jag hade litat på mig själv, men det var svårt att göra det! Dels var ju allting så nytt, och dels så har jag alltid haft svårt att be om hjälp. Var ju faktiskt första gången jag träffade läkare i mitt vuxna liv=D
Det blir inga fler barn för oss, riskerna känns för stora. Har man fått hellp så kan riskerna vara stor för att få dom igen om man fick det före vecka 32 första gången. Det ska kunna vara 67% risk! Och när man får hellp så slås ju organen ut, och min lever skulle antagligen klara det sämre den här gången eftersom den är transplanterad! Om det nu kan gå sämre..
Så den risken vill jag inte ta och blev rekommenderad att inte akaffa fler barn på sjukhuset oxå!
Men men, skulle man vilja ha fler barn någon gång så kan man ju alltid ta andra vägar. Fast just nu känner jag mig nöjd! Har alltid tänkt mig en liten familj med 1 barn, kanske 2. Så det blir ju som jag har tänkt iaf=)
Usch för såna arbetsgivare! Riktigt dåligt! Men va skönt att du har/hade bra arbetskamrater iaf=) Dom är guld värda!
Jobbar du kvar på samma ställe?