söndag 2 januari 2011

Jul, nyår och en massa mellandagar.....

Så, 1 januari 2011 har vi idag.....tiden går fort!!!
Och det har även helgerna gjort, fast vissa av dagarna har känts längre än andra ;-)

Vi hann klart med det mesta till jul, även om en del på listan fick strykas (som till exempel att baka lussebullar då det tydligen inte är ok att baka på den nya ek bänkskivan enligt vissa)
Dan innan julafton stressades det på och blev en sen kväll, fast vi han faktiskt med att gå till föreningens glöggbjudning för första gången (inte illa att komma dit efter 4 år) Drack lite glögg och huttrade lite i -18 grader utomhus för att visa våran goda vilja lite sådär ;-)

Julafton firades hos svärisarna....
Juldagen så var vi här och hade lite knytis, med min mamma, mormor, bror med familj och så svärisarna och svägerskan med familj.
På annadagen bufflade jag och Signe oss runt bland alla shoppingsugna julfirare på elbutikerna och köpte oss en Nikon sb400 blixt (man måste ju vara snäll mot sig själv vid jul ;-)) Hade det inte varit för att jag så förtvivlat gärna ville ha den där blixten omedelbums så hade jag aldrig gett mig ut till butikerna på annandagen kan jag lugnt säga ;-) Folk var ju som galna...man hade kunnat tro att de aldrig fått shoppa förr :-D haha...

På måndagen så for vi över till Åland. Besökte pappa, faster/gudmor, Lessa och antik farmor och farfar och proppade i oss mer mat och fika....
Och nyårsafton tillbringades hos Kavings vid Liljeholmskajen som vanligt-och lika trevligt som alltid med god mat och gott folk! Signe-våran alldeles egna partyprinsessa höll ut över tolvslaget och var mäkta imponerad av raketerna.

Idag har jag i sann nyårsanda rensat ut en massa gammalt skräp och slängt en massa saker (3 säckar blev det) Älskar att slänga saker!!!
I morgon bär det av till Eksjö för att fira Gustaf över dagen....håll tummarna för att vi kommer hem igen hela ;-)

Gott nytt år från oss!!!!

1 kommentar:

Sol sa...

Härligt att rensa och slänga! Vi håller på med det i liten skala här hemma. Går långsamt....

Tanden ja, Storebror var ännu tidigare så det var lite väntat här. Men jag har inte hört talas om nåt barn som inte fått några tänder, så du behöver nog inte vara orolig! ;-)

Kram i vintervädret!