torsdag 3 september 2009

varfor duu inte hura film oftare???

Igår fick jag för mig att jag skulle ha lite tjejkväll för mig själv här hemma. Lite film, lite god mat, lite mys helt enkelt....
bara för att....

SÅ jag tar min lilla fladdervante ner till centrum och traskar in i videobutiken (heter de så fortfarande? Trotts att inte en enda människa hyr videofilm nu för tiden??)
Väljer ut en film som jag vet att Erik skulle avsky (nu är han ju ingen filmfantast i huvud taget, så jag hadde ju kunnat plocka första bästa film helt enkelt och han hadde ändå fått rysningar längst hela ryggraden om jag nämde titeln....det vill säga om jag inte hadde fått tag på nån livsgnistesläckande "klassiker" med typ ubåtar i eller nått från tidigare stenåldern...då kanske han hadde velat vara med...kanske sa jag....)

sagt och gjort, film vald och jag traskar fram till kassan där (troligtvis) butikens ägare i form av äldre herre från annat land sitter och läser ja, jag vet inte vad...

Jag: Hej...jag skulle vilja hyra den här...
äldre herre från annat land (förkortat han): duu hurt har fourot?
Jag: ja, jag tror det
Han kollar i dator, mummlar lite och muttrar fram: mhela?
Jag: ja, michaela
Han: varfor duu bara hurt en film av mig?
jag: ehh...
Han: duu hurt TITEL (totalt glömt bort nu) 10 november 2007?
Jag: eh...ja....ok...kanske det...
Han: duuu inte hurt nått sen då? varfor???
jag: eh...jag vet inte, min man har nog hyrt efter det,,,
Han: vad heta din man?
Jag: kan jag få hyra den här filmen eller?
Han: du lova hura mera film av mig då? du hyra den har nuu?
Jag : eh....jo....eh...visst....

så...nu har jag sett den huuurda filmen, den var bra faktist...riktigt bra. Nu ska jag bara släpa mig ner till centrum och kasta in den genom dörren, springa för allt i livet därifrån, rivstarta bilen, byta namn, adress och land och börja betälla film på postorder nästa gång jag vill huuura en film...si sådär nån gång i mars 2011 ;-)

7 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!
Tack för alla skratt tårar idag! Vad vore livet utan en Michaela!

Hur är det möjligt att du hamnar i såna situationer hela tiden?????

/ Kram Ulrika

marilinn sa...

hahahah, sånt därnt är ju bara roligt :D

Sara sa...

Ruggigt med jag kan inte låta bli att skratta....du e helt makalös. Du svarade bra tycker jeg...varför ska han veta vad din make heter...?
Tack för kommentaren...det värmde.
Saknar dig vännen...stor bamse kram till dig

kela sa...

Ulrika: jadu.....inte tusan vet jag .-D De letar upp mig kanske ,-)

Marilinn: skickar över honnom till dig...så att jag får hyra film ifred här ;-)

Sara C sa...

Åhhh va myyysigt, jag har också blivit faster...hihi och jag ska i min tur till stockholm när jag blivit frisk och gosa järnet!!!
Smsa när du kommer till stan så ska jag försöka komma upp till Mians...jag har nämligen slutat där :(
Kraaaaaam

Naomi sa...

Haha du är rolig du!!
kram

Veronica sa...

Hahahaaa f-n vad roligt, jag kissade nästan på mig...hahahaaaaa nu måste du ju börja hyra film varje vecka =)

Kraaaam tjejen, hoppas du kan komma på nästa pyssel, vi saknade dig senast.