onsdag 3 augusti 2011

Fotoskolan del 6, lek med kameran

Fotoskolan del 6 handlar om att leka med kameran och inte bara tänka på inställningar och ljus mm. Så här kommer några bilder där skärpan inte hunnit med men som jag gillar iallafall :-)

Om veckans läxa kan ni läsa här

En skymningsbild i skärgården, skulle leka lite med manuella inställningar och detta var den första jag tog, men jag tyckte den blev mysig på något sätt.

Här har jag bara kört på auto men skärpan har inte hängt med då dottern lessnat på mitt fotande och fått ett av sina vredesutbrott. Gillar bilden ändå för att den lyckats fånga den där gulliga minen hon gör med munnen när hon vill visa att hon är missnöjd.


De följande två bilderna är på Signe en av de första gångerna hon går ordentligt själv. Dessutom är vi på lilla Holmen och tittar på kaniner så lyckan är total. Tycker inte att det gör nått att bilderna är lite suddiga för lyckan bara lyser om henne ändå när hon inser att hon faktiskt kan gå själv!



Del 5 i fotoskolan handlade om att fånga barnen på bild. Vi har ju varit bortresta utan tillgång till dator/internet i lite dryga 2 veckor så den han jag inte redovisa, men visar bilderna jag tog på Signe till den här i alla fall.


3 kommentarer:

Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge! sa...

Den första bilden fann jag mycket vacker och det spontana búset lyser i de andra bilderna, härligt. Länkar! :-)

Marie sa...

Vilka härliga bilder du skapat till skolan, tumme upp

Hoppas att du haft en toppenvecka

Åsa sa...

Kul med fotoskola. Vore kul att få se några av dina bilder från idag också. Du tog nog fler och bättre bilder än jag. Hoppas vi lyckas få till en till picknick snart igen.