söndag 22 maj 2011

Skottland

Förra söndagen så begav vi oss iväg till Skottland för att gå på Josefine och Martins bröllop. Lite overkligt att det äntligen var dax, för denna dagen hade det planerats på lääääääänge ;-) Vi anlände till Edinburgh på förmiddagen och hämtade ut våran hyrbil, stuvade in våra väskor, bråkade lite om en konstig bilbarnstol (de har lite underliga idéer för sig i det där landet, tydligen är det ok att bebbar åker framåtvända, men man får absolut INTE värma barnmat i mikrovågsugnen, har vi fått lära oss), monterade ner vagnen i molekyler får att få plats i vår mini mini BMW och nån stans mitt i allt detta lyckades vi trycka in våran "guide, nanny och allt i allo" Marika med, samt en gps med stora talsvårigheter ;-)

For in till Edinburgh för lite sightseeing runt slottet och the royal mile (gammla stan typ) och Signes första pub besök klarades också av i samma veva ;-) Vid fem tiden på eftermiddagen begav vi oss iväg ut till Fintry och slottet Culcreuch där bröllopet skulle hållas. Små vindlande vägar och en miljard får var det vi fick se på den färden. Checkade in i våran stuga bakom slottet och sen var det BBQ med brudparet på kvällen. Mycket trevligt :-)

På måndagen, bröllopsdagen, så tog vi en tur till ett litet whiskey destilleri, Erik och Marika fick sig en guidad tur och några glas i magen, jag och Signe fick oss en promenad i det gröna och en massa får. Inte helt fel det heller enligt Signe :-) Och jag körde "hem" igen....på fel sida vägen :-o Duktigt imponerad av mig själv även om jag försökte växla på dörren ett x antal gånger ;-)

Klockan 15.00 så var det då dax för bröllopet, med ett otroligt vackert brudpar :-) Underbart fint så klart :-) Med trevlig middag och rolig fest efteråt(vi fick vara kvar till 23 tiden, då vaknade lillan). Lite annorlunda mot "svenska" bröllop och jätte skoj att få uppleva. Signe var dock en aning tveksam till säckpipeblåsaren ;-)

På tisdagen så tog vi oss en tur in till Sterling och sen åkte runt den fantastiskt vackra sjön Loch Lomond, på kvällen blev det en underbar middag på the in at kippen (som jag varmt rekommenderar om ni någonsin befinner er i Kippen) super gott och billigt. Och som en extra bonus super trevlig personal. Signe passade även på att visa sina talanger som konstnär och målade sin första teckning ;-)

På onsdagen så fyllde Signe 1 år! Det firades med sång och paket på sängen, sen blev det en utflykt till Loch katherine och middag i Sterling. Supermysig dag :-) Sen for vi "hem" och packade (otroligt hur mycket grejer Signe klarar av att sprida omkring sig på så kort tid!) inför hemfärden tidigt på torsdags morgonen.

Måste bara få skryta med hur fantastiskt duktig våran underbara unge är!
Inga problem alls att ha med, inget skrik på planet, inget gnäll i bilen, superduktig på alla restaurangbesök och höll hela bröllopet igenom utan att slänga sig i en hög på golvet eller liknade. Jag är så stolt över henne så att mitt mammahjärta värker :-)